KultAgora

A gyermekek keresztes hadjárata

2019. április 19. - OrbanBence

Pár hónapja megjelent egy négyórás „dokumentumfilm” Michael Jacksonról, amiben két férfi szexuális zaklatással vádolja. A doksi hatásásra a nép megoszlott, a nyilvános lincselés és az ártatlanság fanatikus bizonygatása között mozog azóta is a társadalom azon rétege, amit érdekel egyáltalán ez a téma. Mégsem ejtenek a legtöbben szót arról, aminek ez az eredménye, és ami jelen pillanatban a legfontosabb: hogy milyen út vezetett idáig nemcsak Jacksonnak, de rengeteg más közszereplőnek.

jacko_fin_size.jpg

Jacko vs. The People

Jackson hírhedt volt arról, hogy kisgyerekeket és azok családját befogadja a Neverland nevű birtokára, ami kvázi olyan volt, mint egy nagyon gazdag hatéves valóra vált álma: vidámpark, kisvasút, állatkert, házimozi, tánctér, stb.

A hagyományt MJ ’88-ban kezdte Jimmy Safechuck-kal, és egészen 1993-ig nem is volt belőle probléma, amikor is az akkori Neverland-lakos, Jordie Chandler édesapja elkezdte furcsállni, hogy a fia és az énekes ennyi időt töltenek együtt. Valószínűleg ebbe a furcsállásba az is közrejátszott, hogy az elvált Evan Chandler olvasott egy cikket, ami Jacksont apafiguraként állította be, illetve hogy Jordie Neverland-látogatásai gyakran estek egybe az ő látogatási idejével. A furcsállás aztán gyanakvássá változott, és elkezdte felépíteni azt a bírósági ügyet, ami Jacko pedofil-botrányainak origójaként tartható számon.

Már eleinte is kilógott a lóláb az vádak létrehozásakor: Chandler néhány rögzített telefonhívásából kiderül, hogy többször is fenyegetőzött azzal, hogy el fogja pusztítani Jacksont; a kisfia deklarálta egy felbérelt magánnyomozónak, hogy MJ nem molesztálta, és az első nyilatkozat, ami ennek ellenkezőjét állította, sem a fiú szájából hangzott el. Az apa állította, hogy Jordie csak vele volt hajlandó megosztani a valóságot, mégpedig hogy Jackson szexuálisan zaklatta.

Az ügy robbant, a los angelesi rendőrség házkutatásokat tartott MJ különböző ingatlanjaiban, de semmilyen bizonyítékot nem találtak. A Chandler-család ennek ellenére beperelte Jacksont 30 millió dollárra, és továbbra is állították, hogy szexuális zaklatás történt. A bizonyítás érdekében a hatóságok lefotózták és levideózták MJ meztelen testét, hogy összehasonlítsák Jordie leírásával, erre viszont végül nem volt szükség. ’94-ben a család és Jackson bíróságon kívül lezárták az ügyet, előbbi 22 millió dollárral gazdagodva. Az ügy így soha nem került a törvényszék elé, mind a két illetékes bíróság elutasította a pert, egyrészt mert a 18 hónapos nyomozás alatt semmilyen bizonyítékot nem találtak, másrészt mert Jordie nem volt hajlandó tanúskodni. Jackson állítása szerint azért zárták le pénzzel a pert, mert az egész arra ment ki – így legalább le lehetett rövidíteni a procedúrát.

Az ügy végeztével Jordie a legális emancipálását kérte (fiatalkorúként „kiszabadulhatott” a szüleitől, jogilag nem tartoztak felelősséggel egymás felé), 25 éve nem szerepelt publikum előtt, az anyjával nem tartja a kapcsolatot, az apja öngyilkos lett 2009-ben, öt hónappal Jacko halála után.

Matrjoska-rap - mi az a sample-kultúra?

A popzene elkerülhetetlen. Ott van a rádióban, az idővonalon, és úgy en bloc minden médium felületén. Épp emiatt lehet egy hétköznapi élmény az „ezt már hallottam valahol" érzés - ami nem magára a dalra, hanem annak egy alkotóelemére vonatkozik. Ez 90% valószínűséggel sample, kábé 30% lopás, meg az átfedés. De mi az a sample, és miért érdekes?

Ezután majdnem 10 évig szélcsend volt. Aztán 2003-ban Martin Bashir készített egy dokumentumfilmet Living with Michael Jackson címmel, aminek központi témája MJ barátsága volt a fiatal, rákkal küzdő Gavin Arvizoval. A doksi felvételei között látható, hogy rendszeresen kézenfogva sétáltak Neverlandben, és Jackson elmondása szerint néha tarottak „ottalvós bulikat”, bármifajta szexuális jelleg nélkül.

A doksi persze nagy visszhangot keltett, a ’93-mas per utórengései megkezdődtek, a rendőrség újra elkezdett nyomozni. A kihallgatások során Gavin állítása szerint Jackson 17 napon keresztül fogva tartotta az egész Arvizo-családot, és ebben a periódusban molesztálta is. A rendőrség ezután átkutatta ismét Neverlandet, és letartóztatta MJ-t – 14 pontban vádolva.

A tárgyalás során aztán kiderült, hogy az anya hátterében elég sok pénzügyi bűntett fellelhető, és korábban sem volt példátlan, hogy rábeszélte a gyerekeit a hazudásra. Ezzel, a bizonyítékok ismételt hiányával és a vádlott erős tanúival, illetve Gavin bevallásával, miszerint Jacko nem molesztálta, az esküdtszék mind a 14 pontban ártatlannak találta Jacksont.

Ezeket az ügyeket muszáj voltam legalább ilyen részletességgel ismertetnem, mielőtt rátérek a Leaving Neverlandre. A Sundance-en debütált, 4 órás dokumentumfilm azt részletezi, hogy a korábban már említett Jimmy Safechuck és Wade Robson miként váltak Jackson molesztálásának áldozataivá.

Bár technikailag ő a második Jackson-pártfogolt volt, Wade Robson szerepe sokkal meghatározóbb ebben az ügyben, mint Safechuck-é. A Robson-család egy része egy ausztráliai táncverseny után – amit az akkor hétéves Wade megnyert – költözött ki Jacksonnal Los Angelesbe. Robson karrierje, valószínűleg Jackson közbenjárásával, meglepően korán kezdődött és csúcsosodott ki: a fiú 12 évesen már táncórákat adott, és a 90-es évek közepétől a 2000-es évek elejéig az NSYNC és Britney Spears koreográfusa volt. Később saját műsora volt az MTV-n, köztévében szerepelt, sőt még két Grammyre is jelölték.

leaving-neverland-michael-jackson_1.jpg

Michael Jackson és Wade Robson
Kép forrása: Rolling Stone

Mikor kiderült 2011-ben, hogy a Cirque de Soleil előadást készít Jacksonról, Robson felkereste a cirkuszt azzal, hogy nagyon nagy öröm lenne neki, ha megrendezhetné. Úgy tűnt, ez sikeres is lesz, ’11 júliusában egy interjúban már arról nyilatkozott, hogy elkezdte készíteni a műsort – aztán nemsokkal később bejelentették, hogy a ONE-t Jamie King rendezésében nézhetik meg az érdeklődők. 2012 végén Robson elkezdett körbejárni különböző könyvkiadóknál egy olyan absztrakttal, amiben kifejti, hogyan molesztálta Jackson – mindegyik visszadobta. 2013. május elsején eljárást indított a Jackson-birtok ellen molesztálás vádjával, 16-án pedig be is jelenti ezen állításait egy tévéműsorban. Rá egy hétre, 23-án premierje van a ONE-nak a Cirque de Soliel­-en.

Safechuck szintén beperelte a Jackson-birtokot, nemsokkal Robinson vádjai után – állítása szerint csak Wade nyilatkozata után realizálta, hogy molesztálta Jacko gyermekkorában. Mindkettejük perét visszadobta a bíróság azzal az indoklással, hogy túl későn léptek színre vele, így nem indítható jogi eljárás.

A Leaving Neverland nagyon meggyőző akar lenni: ezért a négy óra, a szemléletes vizualitás, a rengeteg archív felvétel, a szomorú zene, az explicit kifejtések a molesztálásokkal. Viszont a filmtechnikai jóízlésen túl kicsivel többet is feláldoz az érzékiségért. Tudniillik, nagyon szeret kifelejteni vagy torzítani részleteket.

Kezdjük Safechuck-kal. Több momentum van, amit ki lehetne emelni, mint történetbeli inkoherencia, de egyedül a legbeszédesebbet szeretném itt leírni, (az alul jelölt források közt fellelhető a többi). Állítása szerint Jackson 1988 és 1992 között molesztálta, több helyszínen – köztük Neverland „vasútállomásán”. Azon az állomáson, amit 1993-ban kezdtek el megépíteni, és 1994-ben lett kész.

Tudom, ez így még édeskevésnek tűnik ahhoz, hogy megmutassam, a film mennyire labilis talajon mozog a valóság terén. Wade Robson példája viszont meglehetősen elbizonytalanító.

A koreográfus ugyanis nemcsak ’93-ban, a Jordie Chandler-pernél tanúskodott Jackson mellett, azt állítva, hogy bár aludtak együtt, semmi szexuális nem történt (hiszen akkor csak 11 éves volt a fiú, és fenntartható volna annak az esélye, hogy hazudott), hanem 2005-ben is, 23 évesen, első tanúként. Miért fontos az, hogy első tanú? A Leaving Neverland kiegészítéséül szolgáló Neverland Firsthandben a Jackson ügyét vezető magándetektív elmondta, hogy tudatosan választották Robsont, mint először nyilatkozó tanút a tárgyaláson. A perekben mindig a vádló oldala szólalhat fel előbb, így meggyőzve az esküdtszéket az igazáról. A vádlottnak ezután a legerősebb tanúját kell megszólaltatnia, hogy ez az arány balanszba kerüljön – Jackson csapata tehát tudatosan állította oda Robsont, mint az embert, akit három nagyon kemény jogász sem tudott megtörni abban az állításában, hogy soha nem molesztálta Jacko.

Egy másik fontos tényező a párkapcsolat: Robson a filmben elmondta, hogy Jackson ellenezte azt, hogy bármilyen romantikus kapcsolatba kerüljön egy lánnyal. Ezzel szemben ő mutatta be Brandi Jacksonnak, az unokahúgának, akivel utána Robson hét éven keresztül párkapcsolatban volt.

Kígyók a konyhapulton - 2018/19 telének klipes és zenei toplistája

Meg a meztelen testeden. De azért meghalni mégsem szeretnél? Ki kell ábrándítsalak, a sütést segítő és az aktust akadályozó sziszegő szörnyetegeken kívül is számtalan veszély leselkedik rád. Heroin-, alkohol-, adrenalin-, szex-, társfüggőség: jobb vigyázni, mert bármikor túladagolhatod magad. 2018 és 2019 közös telének prevenciós jellegű zenei és videoklipes toplistája.

És igazából a legerősebb tényező a már felnőtt Wade magánéletéből adódik. Robson ugyanis a ONE lehetőség előtti nyilatkozata alapján egyre romló karrierrel, házassággal és pénzügyi helyzettel élt együtt. Mint kiderült, a saját Jackson-gyűjteményét is eladta egy gyűjtőnek, hogy plusz pénzhez jusson. (Ez az a kollekció, amit a dokumentumfilm stáblistájának a végén eléget.) Itt válik beszédessé az a kronológia, amit a korábbiakban leírtam. Felveti a megkonstruáltság gyanúját – hogy a nyilatkozat mennyivel előzi meg a ONE bemutatóját és hogy Wade karrierjének lankadásával milyen fordított arányban áll a vádak hangossága.

Felmerül így a kérdés, hogy akkor valójában Robson és Safechuck is ugyanúgy felvette-e azt az opportunizmust és pénzhajhászást, ami első két pert okozta. De ezt nyitva fogom hagyni, mert mással kell most foglalkoznunk.

            Jacko vs. R. Kelly

Robert Kellyt szintén nagyon régóta övezi a botrány, és szintén nemrég jelent meg róla egy dokumentumanyag, ami a különböző zaklatásait taglalja. A hatórás minisorozatban 50(!) szuverén nő nyilatkozik arról, hogy Kelly miképp zaklatta őket – domináns részüket még kiskorúként.

Kelly első komolyabb ügye hasonlóképp a kilencvenes évek terméke volt. Mint kiderül, feleségül vette az akkor tizenöt éves Aaliyah-t, akivel a publikum előtt csak legjobb barátoknak vallották magukat. Az énekesnő sajnálatos módon 22 évesen elhunyt egy repülőgép-balesetben, így soha nem foglalkoztak igazán a köztük levő kapcsolattal.

2002-ben aztán vádat emeltek ellene gyermekpornográfia terjesztése miatt, ezzel 2007-ben állt bíróság elé. A kiszivárgott sextape-en állítólagosan egy 14 éves lánnyal szexel – bár a videó tényleg létezik, a vádak alól felmentették Kellyt.

video-proof-rkelly-knew-aaliyah-age-marriage.jpg

Aaliyah és R. Kelly
Kép forrása: COS

Ezután az üggyel foglalkozó riporter olyan vádakat sorakoztatott fel, miszerint Kelly fiatal(korú) lányokkal él együtt, kvázi szektaként két különböző ingatlanban. A szekta-jelleg Kelly dominanciájára utal: a lányokat az élet legfatikusabb területein is engedélykérésekhez köti (gondolok itt az étkezésre vagy a mosdóhasználatra), és a vádak szerint teljesen a szülei ellen manipulálja őket.

Az újra felhalmozódó vádak és a tényfeltáró sorozat hatására ismét foglalkozni kezdett az üggyel a bíróság. Kelly jelenleg szabadlábon védekezik, és igyekszik a médiában tisztára mosni a nevét, olyan – inkább röhejes, mint hatásos – interjúkkal, mint ez itt.

A botrány jellege mellett két fontos közös pont van Kelly és Jackson ügyeiben. Hogy a bíróságon felmentették őket, és hogy mindkettejük zenéjét levette néhány rádió.

És van néhány fontos ellentét is. Például hogy Kelly ellen most is folyik nyomozás, legalább ötven olyan emberrel, aki tud tanúskodni ellene – így történhetett meg a zenéinek törlése. Hogy bár visszadobta a bíróság az ügyét, figyelmen kívül hagyva a tárgyaláskor például az Aaliyah-val való házasságát, a szexvideó a mai napig elérhető a publikum számára, és felismerhető rajta Kelly, míg Jackson videóiról két vesztes perben beszéltek csak, és egy tényeket fel nem sorakoztató dokumentumfilmben. Bónusznak: hogy kell R. Kelly ellen még a saját családja is tanúskodik és vallja bűnösségét.

Tehát konklúzióként, egy ember, akit két per vádpontjai alól teljesen felmentettek, aki tíz éve elhunyt, és akit inkoherens történetekkel támadnak, ugyanazt a retorziót kapja, mint egy énekes, aki ellen jelenleg is per folyik, aki él és virul, és aki inkoherens történeteket mond el, hogy védje magát.

Buli, amíg le nem lőnek - Vince Staples: FUN! (2018)

Tavaly novemberben jelent meg a kaliforniai rapper, Vince Staples legfrissebb, izgalmas koncepció köré épülő FM! című lemeze. Az album, Staples korábbi anyagaihoz hasonlóan nem kerüli meg azt, hogy nagyon radikális kijelentéseket tegyen arról, milyen ma feketének lenni Amerikában, azon belül a nyugati part legveszélyesebb városaiban.

            Jacko vs Britney Spears

Michael Jackson hat éves korától kezdve a színpadon van. A Jackson 5 testvérgárdájának menedzsere saját apjuk volt, aki nem tudom, hogy kényszerítve-e, de színpadon tartotta mindegyiküket. Ez nemcsak hogy a társadalomban köztudott, de a vádló családok is többször hangot adtak ennek a dokumentumfilmben. Robson és Safechuck anyja is hosszabban tárgyalja, hogy MJ úgy viselkedett sokszor, mint egy kilencéves kisfiú – imádta a gyorskaját, a popcornt, a filmes estéket, kisvasút volt az ágya körül, lehetne sorolni.

Ez a stigma, trauma, pszichológiai kondíció, amiben Jacko-nak része volt, soha nem volt ritka a popkultúrában, mára pedig a zeneipar természetes velejárója. Ebbe a paradigmába tartozik ugyanúgy Justin Bieber mint Billie Eilish, ugyanúgy Ariana Grande mint Britney Spears. Legutóbbinál ütközött ki igazán vizuálisan a fiatalkor hiányának a súlya.

16 évesen már szerződtette egy kiadó, ami aztán elkezdett egy perszónát megkreálni az arc mögé. A közepesen tehetséges, de szép szőke tinilány, aki burkoltan vagy kevésbé burkoltan énekel a szexualitásról, a vonzalomról, aki piros latexben táncol a Marson meg falatnyi iskolai uniformisban a szekrénysorok között. Egy ember, aki még nem vehetett egy doboz cigit, de már két személyiséggel kellett élnie.

És meglepően sokáig is bírta, tíz évet kihúzott ebben az állapotban – igaz, piával, drogokkal és bulizással –, közben volt két házassága, későbbiből született két gyereke. A társadalom szeme láttára kezdtek kihullani egy olyan jellem téglái, amiket korábban producerek és kreatívok építettek évekig. Ennek a vége az lett, hogy Britney rehabra ment, majd leborotválta a fejét.

head_1.jpg

Britney Spears
Kép forrása: New York Post

Utóbbi volt a cezúra. Megszabadult a hosszú szőke hajtól, ami egészen addig a stigma egyik materiális nyoma volt, ezzel megszabadult a Toxic-os, Hit Me Baby-s és miegyebes jellemtől, adott magának egy tabula rasa-t. Pontosabban kiküzdötte, hiszen ezen a ponton már nem látogathatta a gyerekeit a drogproblémája és a pszichés gondjai miatt.Jacko nem a drogokhoz fordult eleinte (később ebbe halt bele), hanem más módon próbálta kompenzálni a gyerekkora hiányát, mégpedig annak a szekunder újraélésével. Azzal, hogy felnőttként gyerek próbált lenni. És ha ilyen szemmel nézzük, megértjük ennek az embernek a pszichológiáját – arra is kapunk egy második magyarázatot, hogy hogyan lehetséges az, hogy egy alig tíz éves fiú mellett akar aladni bármilyen szexuális indíttatás nélkül: mert ezt csinálják az alig tíz éves fiúk.

Persze fennáll a lehetősége, hogy Robson és Safechuck igazat mond. Nem valószínű, hogy fény fog rá derülni, az inkoherens történetmesélés és a sok ténybeli baki miatt ugyanannyira lehetséges, hogy csak felültek a #metoo – Bill Cosby – R. Kelly vonatra, mint amennyire az, hogy Jackson képes volt 46 évig egy teljesen más oldalát mutatni a médiának, mint ami a négy fal között létezett.

Viszont ez elvezet minket a végső kérdéshez, ami bár magyarázatot nem ad a kérdésekre, de megmutatja, hogy a popipar gépezete hogy gyárt olyan sérült embereket, mint Britney Spears vagy Jacko – legyen csak egy gyermekkorát pótolni vágyó felnőtt vagy egy pedofil.

            Jacko vs A Popipar

„Egy másik bolygóról jött lény.” „Az idolom, a mentorom és az istenem” – Wade Robson

„Superstar.” „King of Pop.” – Mindenki

A kérdésem az: hogy várható el egy embertől, hogy miután hihetetlenül fiatalon popsztárrá avanzsálják, bálványozzák és istenítik, abnormális módon nő fel – hogy várható el tőle az, hogy normális legyen?

Jacko is és Spears is egy ponton érinthetetlen volt. A popkultúra halandó isteneiként léteztek, nem vonatkoztak rájuk a társadalom szabályai, saját rendszerben éltek. Nem volt lehetőségük elsajátítani, milyen átlagosnak lenni, mielőtt a különlegességükkel megasztárokká, multimilliomosokká és satöbikké nem váltak.

Hogyha egy gyereknek nem tanítja meg az ember, hogy hogyan kell késsel és villával enni, akkor hiába teszi elé oda őket: vagy nekiáll kézzel, vagy valószínűleg rosszul használja az eszközöket. Ezek az emberek nem tudtak megtanulni a társadalmi normák szerint élni – irreálisan fiatalon ikonokká váltak.

És ez nem mentesíti egyiküket sem a bűnök alól, amiket elkövettek – ha elkövették őket. Ha Jackson valóban molesztálta ezt a két férfit, akkor felelős azért, amiért elvette a gyerekkorukat és elnyomásba, hazugságba taszította őket.

De a popipar, és az azt működtető társadalom is felelős azért, hogy Michael Jacksont és a többi fiatal tehetséget ebbe a helyzetbe taszította, megfosztotta őket a normalitás lehetőségétől, és hasonlóképp: elvette a gyerekkorukat. Mert enélkül Robsonéknak sem lenne miről beszélniük.

61luwigpirl_sx466.jpg

A fiatal Michael Jackson
Kép forrása: amazon.com

Szerzői megjegyzés: A cikkem célja véletlenül sem az, hogy a szexuális zaklatást, vagy annak áldozatait bármilyen módon is degradáljam. Minden tiszteletem irányul azok felé, akiknek ezt bármilyen módon meg kellett tapasztalniuk, de talpra tudtak állni, rekonstruálni magukat, esetleg felhívni a molesztálás veszélyeire és létezésére a figyelmet.

A célom az volt, hogy a) egy történet hiátusait kitöltsem, b) fényt vessek arra a popkulturális folyamatra, ami szerintem helytelenül zajlik jelenleg és c) hogy bemutassam: ez nem egyéni és nem is újkeletű dolog, és mindannyian tehetünk azért, hogy a popipar ezen attitűdje megváltozzon – csak tudatosan kell hozzáállnunk.

Mégis, ha valaki sértőnek talált bármit a cikkemben, az kérem, jelezze. Nem áll szándékomban bántani bárkit is – épp ellenkezőleg.

Kiemelt kép forrásai: Rolling Stone, Spin és Variety

_____________

Felhasznált anyagok:

Leaving Neverland, rend. Dan Reed, HBO, 2019.

Neverland Firsthand (https://youtu.be/m4trDbeFWTY?list=PLmXC0ZLg03JCah67OZikN8Cfo0XIkiIX_)

The Truth About R. Kelly & Aaliyah (https://youtu.be/Pb7zpjbe4VU?list=PLmXC0ZLg03JCah67OZikN8Cfo0XIkiIX_)

http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/dates/stories/august/24/newsid_2512000/2512077.stm

https://www.rollingstone.com/culture/culture-features/michael-jackson-child-sexual-abuse-allegations-timeline-785746/

https://www.theguardian.com/world/2003/nov/19/usa.michaeljacksontrial

https://www.forbes.com/sites/joevogel/2019/01/29/what-you-should-know-about-the-new-michael-jackson-documentary/#169c02db640f

https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/1485698/Teenager-admits-saying-Jackson-did-not-molest-him.html

https://www.foxnews.com/entertainment/michael-jackson-trial-juror-reflects-on-child-molestation-case-i-would-still-vote-not-guilty-today

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/6146150.stm

https://www.distractify.com/p/jordan-chandler-today-leaving-neverland

https://index.hu/kultur/zene/2017/07/18/r_kelly_szekta_szexualis_eroszak_botrany/

https://index.hu/kultur/zene/2019/01/11/r._kelly_lanya_is_szornyetegnek_tartja_az_apjat/

https://people.com/celebrity/its-over-britney-kevin-reach-a-custody-settlement/

A bejegyzés trackback címe:

https://kultagora.blog.hu/api/trackback/id/tr714775022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ratyi Manó 2019.04.20. 07:18:31

Britni nem baszott gyereket, Jacekson annál inkább. Most mindenki mosdatja ezt a szar szemét tetűt, az ilyen cikkekkel

kmera 2019.04.20. 08:02:47

@Ratyi Manó: Zöldszemes ostoros vagy.

kmera 2019.04.20. 08:07:22

Korrekt cikk volt - mellesleg egy külön tanulmányt megérne az, ahogyan a fiatal popénekeseket a dalaikkal, öltözködésükkel, stb. hogyan alakítják át olyan termékké, amit a szexuális témákkal aztán jól el lehet adni. Érdekes, hogy a reklámokban már talán elindult egy irány, hogy ebből visszavegyenek, de szerintem elképesztő, hogy még felnőtt énekesnők - akik a hangjuk miatt vannak ott elvileg - dresszben meg neccharisnyában tudnak csak koncertet adni...

Dan da Man 2019.04.20. 11:23:15

Én is egyetértek a második hozzászólóval: az első hozzászóló egy fasz, és a poszt valóban jól sikerült, és jogos kérdéseket vet fel. Én is pont ezt gondoltam, hogy Jackson csak regresszált. Ez persze sajnos nem zárja ki, hogy történt ennél több is, de az biztos, hogy fejben nem volt egészséges, részint az elvett/feláldozott gyerekkor, részint a túl domináns apafigura miatt (akivé nem akart válni esetleg).

Engem az egész történetben az zavar, hogy a csávó halott. Nem lehetne békén hagyni? Mert ha igaz is, hogy elkövette a bűnőket - most már mire megyünk vele, hogy tudjuk? Pláne úgy, hogy nem "tudjuk", csak "úgy tűnik"? Ez tényleg hullagyalázás. Mert ha egyértelmű bizonyítékok kerülnének elő, abból lehetne egy figyelmeztető történetet kreálni. De így... Ráadásul annyi élő problémás figura van. Nem lehetne inkább őket elővenni?

Helyszíni zsemle 2019.04.20. 14:44:51

"Ha Jackson valóban molesztálta ezt a két férfit, akkor felelős azért, amiért elvette a gyerekkorukat és elnyomásba, hazugságba taszította őket."

Nem volt semmifele molesztalas. A gyerekek onkent es dalolva jartak MJ-hez eveken at, nem a pinceben tartotta oket.
süti beállítások módosítása